serie 'Limp wrist'
Series 'Indeterminate'
untitled
untitled
It turned out it wasn't a person, but a situation
Installation view of diorama 'Window'
series '...and suddenly, all is revealed'
Installation view '...and suddenly, all is revealed'
'Haphazard monsters', installation view at galerie dudokdegroot, Amsterdam
Samples of disagreement
'Repulsion'
untitled
Installation view
I'm a myth III
untitled
untitled
untitled
untitled
untitled
'Algorithm corrupted (though sheer comedy, of course)', installation view
Installation view 'Algorithm corrupted (though sheer comedy, of course)'
Da-ta, da-ta
untitled (crouching figure)
Cover girl
Group show Loods 6
three bearded baby's
The foundling
Three figures in an artificial surrounding
White sheet
Mirror no. 2
untitled (figure seen from below)
untitled (figure seen from below)
'The future is old', installation view
You may grow up to be a fish
Straight story
The middle place
Roberte wants to be kidnapped
Th future is old
The fraud
'How does your garden grow?', installation view
Nurse with cup of hot choco
Mommy
A company of three
Surgeon
Doctor putting on gloves
Headfile
untitled (tree)
untitled 5, from the series The teddy-bear conventions
Boy and militaryman

Wat stelt kunst nog voor als algoritmen de mens regeren?

Door Merel Bem

Als de mens slechts geregeerd wordt door algoritmen, wat stelt het werk van een kunstenaar dan nog voor?

Wie gelooft dat de geboorte van een baby staat voor een nieuwe, frisse start moet vooral de nieuwste tekeningen van Marijn Akkermans gaan bekijken bij galerie dudokdegroot in Amsterdam. Daar sperren pasgeboren, mollige baby's hun monden wagenwijd open om rijen groene computercijfertjes uit te spugen, die net als in de film The Matrix als regen naar beneden druppelen. 'Nieuw' en 'fris' zijn relatieve begrippen voor wie denkt dat de...

Lees verder in De Volkskrant